And I Love You So - Don McLean

sweetest:

回顾经典,Don McLean深情款款,娓娓道来的浓浓爱意,令人沉迷,And I Love You So,生命如此短暂,唯有爱不可辜负。

《And I Love You So》是美国民谣歌手Don Mclean(唐·麦克林)首张专辑《Tapestry》(1970年)中的一首歌曲,由Don Mclean作词、作曲。讲述的是一个被孤独缠绕的男人,最终被爱情解救的故事,但最终爱人离去,男人还是痛苦而坚强的活下去……


《And I Love You So》

 
And I love you so
我是那样爱你
The people ask me how
人们问我
How I've lived till now
是如何活到现在的
I tell them I don't know
我也不知所以

I guess they understand
我想他们能理解
How lonely life has been
孤独的人生是怎样的
But life began again
但在你牵住我手那一天
The day you took my hand
我的人生重新启程

And yes I know how lonely life can be
是的 我知道孤独的人生是怎样的
The shadows follow me
阴影尾随着我
And the night won't set me free
夜晚缠绕着我

But I don't let the evening get me down
但我不会就此消沉
Now that you're around me
如今有你环绕身边

And you love me too
也对我一往情深
Your thoughts are just for me
你的思绪只为我
You set my spirit free
你释放我的灵魂
I'm happy that you do
你做的这些让我幸福

The book of life is brief
生命如书籍般短暂
And once a page is read
每翻过一页时
All but love is dead
只有爱不会消逝
That is my believe
这是我的信仰

And yes I know how loveless life can be
是的 我知道无爱的人生是怎样的
The shadows follow me
阴影尾随着我
And the night won't set me free
夜晚缠绕着我

And I don't let the evening bring me down
但我不会就此消沉
Now that you're around me
如今有你环绕身边
And I love you so
我是那样爱你
The people ask me how
人们问我
How I've lived till now
是如何活到现在
I tell them...I don't know
我说 我也不知所以


评论
热度(114)

© page1019 | Powered by LOFTER