Rhythm Of The Rain - Jason Donovan

sweetest:

《Rhythm of the Rain》这首歌应该不陌生,Jason Donovan所演绎的这一版好清新。作为绿箭口香糖的广告主题曲,随着广告的播放而风靡世界,绿箭广告也通过这首歌曲,让清新的口香糖畅销全世界,在嚼口香糖的同时,总会不经意的想起这首歌。优美的旋律,经久不衰,无论经过多少岁月的洗礼,总会深入内心。


《Rhythm of the Rain》歌词: 

 雨中旋律


Listen to the rhythm of the falling rain,        听那淅淅沥沥的雨声,

Telling me just what a fool I’ve been.          它好象在说,我是个傻瓜。

I wish that it would go and let me cry in vain,      我真希望雨停下来, 让我无望地哭泣,

And let me be alone again.          让我再次孤身单影。

The only girl I care about has gone away.   我唯一在乎的姑娘已经离去,

Looking for a brand new start!     去寻找她的新生活。

But little does she know that when she left that day.   然而,她不知道,当她离去的那天,

Along with her she took my heart.    也将我的心带走。

Rain, please tell me now. Does that seem fair for her   雨呀,请告诉我,那样公平吗?

To steal my heart away when she don’t care     她偷走了我的心, 居然毫不在乎。

I can’t love another, when my heart’s somewhere far away.   我无法再爱别人, 我的心已远远漂向异地。

The only girl I care about has gone away.     我唯一在乎的姑娘已经离去,

Looking for a brand new start!    去寻找她的新生活。

But little does she know that when she left that day.   然而,她不知道,当她离去的那天,

Along with her she took my heart.   也将我的心带走。

Rain, won’t you tell her that I love her so    雨呀,你就不能告诉她 我多么地爱她,

Please ask the sun to set her heart aglow     请让太阳燃起她心中的爱苗,

Rain in her heart and let the love we knew start to grow.  让雨滋润她的心田。 让我们爱情之花重新盛开。

Listen to the rhythm of the falling rain,     听那淅淅沥沥的雨声,

Telling me just what a fool I’ve been.       它好象在说,我是个傻瓜。

I wish that it would go and let me cry in vain,   我真希望雨停下来, 让我无望地哭泣,

And let me be alone again.     让我再次孤身单影。

Oh, listen to the falling rain--pitter-patter...   哦,听那雨声, 噼哩啪啦……


评论
热度(121)

© page1019 | Powered by LOFTER